De ergonomische BMA bureaustoel is volledig gericht op de werkhouding van de mens. BMA is in 1988 van oorsprong begonnen als Biomechanisch Adviesbureau, vandaar de letters BMA. Vanuit dat perspectief zijn de bureaustoelen van BMA ontworpen en dit is vandaag de dag nog steeds waar de focus ligt. Inmiddels zitten er al meer dan 900.000 mensen op een Axia bureaustoel, dus écht geschikt en aanpasbaar voor ieder lichaam. Met de BMA bureaustoel kunt u iedere wens van de gebruiker invullen, van een 24 uurs stoel tot een bureaustoel uit de Axia reeks. Probeer hem uit in onze showroom.
De bureaustoel BMA Axia is een reeks bureaustoelen met verschillende uitvoeringen maar waarin de basis, het mechaniek, hetzelfde is. Zo is de BMA Axia 2.5 een bureaustoel waarbij er gebruik is gemaakt van een luchtige netrug en heeft de BMA Axia 2.2 een lagere, gestoffeerde rug. Tijdens de productie van de Axia bureaustoelen en alle overige ergonomische bureaustoelen van BMA wordt er gebruik gemaakt van de visie en expertise van wetenschappers, medici, Arbo-specialisten en vormgevers. Op die manier is perfecte combinatie tussen ergonomisch verantwoord en design gevonden volgens BMA.
Een thuiswerkplek is in vele huizen een feit deze dagen. Hierbij wordt vaak de misvatting gemaakt om een eenvoudige bureaustoel hiervoor in te zetten zonder de juiste instelmogelijkheden. Maar vanuit de ARBO wordt verplicht om de werknemer van een ergonomisch verantwoorde werkplek te voorzien. Een ideale bureaustoel om deze verplichting mee in te vullen is bijvoorbeeld de BMA Axia. Deze Axia bureaustoel kan zowel met een gestoffeerde, kleinere rug als een hogere, gestoffeerde rug.
Dankzij de vele uitbreidmogelijkheden van de BMA Axia bureaustoel kun je in deze serie voor een ieder een geschikte bureaustoel vinden. Een BMA Axia 2.4 in een lederen uitvoering met een gepolijst aluminium onderstel dient bijvoorbeeld perfect als luxe directiefauteuil. Maar een Axia 2.5 in het zwart, kan weer breed ingezet worden op verschillende afdelingen voor verschillende soorten werknemers. Mochten er toch aanpassingen benodigd zijn bij bijvoorbeeld langere mensen, kan dit eenvoudig, ter plekke worden opgelost. Dit wordt dan bijvoorbeeld gedaan d.m.v. het toepassen van een langere gasveer voor de BMA Axia. Verder zijn alle bureaustoelen van BMA volledig circulair, wat als grootste voordeel heeft is dat vervanging van onderdelen eenvoudig en ter plaatse kan. De bureaustoel hoeft dus nooit meer ter reparatie naar de BMA fabriek.
Wilt u de BMA bureaustoel uitproberen? Dat kan! Het is namelijk mogelijk om een aantal stoelen uit te testen middels een proefplaatsing. We komen graag bij u langs met enkele proefstoelen om u te adviseren en te helpen bij het maken van de juiste keuze. Neem contact met ons op voor een afspraak.
Refurbished
Hierbij geeft Eurodesk een nieuw leven aan kantoormeubilair. Concreet betekent dit dat uw (bureau)stoelen worden voorzien van nieuw schuim en opnieuw worden gestoffeerd, uw bureautafels worden voorzien van nieuwe werkbladen of de onderstellen worden gespoten. Hierdoor wordt een nieuwe levenscyclus gegeven aan uw meubilair.
Re-use
Door producten te gebruiken van dusdanige kwaliteit, kan Eurodesk producten een tweede leven bieden. Gebruikte werktafels, kasten, ladeblokken, stoelen en overlegtafels nemen we na grondige inspectie weer in waarna wij zorgen voor een nieuwe bestemming. Zo reduceren we afval en het verbruik van grondstoffen.
Recycle
Omdat verantwoord kantoormeubilair steeds belangrijker wordt, worden er steeds meer meubels geproduceerd volgens het Cradle to Cradle principe. Hierbij wordt tijdens de ontwerpfase van het meubelstuk al nagedacht over de mogelijkheid van 100% recycling. Wanneer refurbished en re-use geen optie meer zijn, worden de grondstoffen van Cradle to Cradle producten gescheiden, om vervolgens opnieuw gebruikt te worden.
Het gebruik van stoffen en materialen bij meubilair is vaak een uitdaging omdat er zoveel soorten, kleuren en structuren zijn. Bij Eurodesk geven wij advies over het gebruik van type materiaal maar adviseren wij u ook op het gebied van kleuren en structuren. Doordat Eurodesk kennis heeft van zowel de functionaliteit en het gebruik als het toepassen van kleuren en structuren, zorgt u ervoor dat u op alle gebieden de juiste stoffenkeuze maakt.
Eurodesk Business Furniture
Proostwetering 105
3543AC Utrecht
Tel: 030 – 233 33 23
Mail: info@eurodesk.nl
BTWnr: 81 11 10 904 B01
KvKnr: 30184257
2024 Alle rechten voorbehouden - Eurodesk