• Interieurontwerp
  • Dynamisch werken
  • Projectmanagement
  • Ergonomisch advies
  • Akoestiek
  • Gezonde werkomgeving
  • Proefplaatsing
  • Montage
  • Logistiek
  • Onderhoud
  • Afterservice
  • Over ons
  • Nieuws
  • Contact

Onze circulaire aanpak

De circulaire aanpak betekent een nieuwe manier van werken, waarbij de nadruk ligt op het sluiten van kringlopen en het voorkomen van afval en verspilling. In de circulaire economie kijken we naar de hele levensduur van een product. Niet alleen wat er wordt gedaan als het product is afgeschreven, maar ook hoe we het op zo'n manier kan worden ontwerpen dat de grondstoffen steeds opnieuw, zonder verlies van kwaliteit, ingezet kunnen worden.
 

Steeds meer organisaties vinden slimme manieren om dit concept te integreren in hun werkwijze en daarmee invulling te geven aan hun activiteiten op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO).
 

Daarnaast vindt er een verschuiving plaats van bezit naar gebruik. Het bezit wordt minder relevant: in plaats daarvan ligt de focus op gebruik. Fysieke producten gebruiken we voor een periode en vervolgens zorgen we dat aan het einde van de gebruikerscyclus deze een nieuwe bestemming krijgen volgens de principes als onderhoud, revitalisatie en re-use. Is het product aan het einde van zijn levenscyclus? Waardevolle materialen worden gerecycled en opnieuw gebruikt. 

 

Revitalisatie

Door onderhoud blijft uw meubilair in een goede staat en wordt een langere levensduur gegarandeerd. Wanneer u beschikt over kantoormeubilair wat nog functioneel is, maar bijvoorbeeld niet aan moderne eisen voldoet of waarvan onderdelen beschadigd zijn, dan kunt u het kantoormeubilair door ons laten revitaliseren. Revitaliseren betekent het opnieuw leven inblazen van kantoormeubilair.

Concreet betekent dit dat uw (bureau)stoelen worden voorzien van nieuw schuim en opnieuw worden gestoffeerd, uw bureautafels worden voorzien van nieuwe werkbladen en de onderstellen worden gespoten. Hierdoor wordt een nieuwe levenscyclus gegeven aan uw meubilair.

 

Re-use

 

Door producten te gebruiken van dusdanige kwaliteit, kunnen we producten een tweede bieden. Gebruikte werktafels, kasten, ladeblokken, stoelen en overlegtafels nemen we na grondige inspectie weer in waarna wij zorgen voor een nieuwe bestemming. Zo reduceren we afval en het verbruik van grondstoffen.

 

Recycle

 

Omdat verantwoord kantoormeubilair steeds belangrijker wordt, worden er steeds meer meubels geproduceerd volgens het Cradle to Cradle principe. Hierbij wordt tijdens de ontwerpfase van het meubelstuk al nagedacht over de mogelijkheid van 100% recycling. Wanneer revitaliseren en re-use geen optie meer zijn, worden de grondstoffen van Cradle to Cradle producten gescheiden, om vervolgens opnieuw gebruikt te worden.

 

Oud meubilair

 

Wanneer u nieuw kantoormeubilair aanschaft, heeft u waarschijnlijk oud meubilair waar u vanaf moet. Eurodesk kan uw oude meubilair innemen. Eurodesk voert oud meubilair af en probeert gebruikt kantoormeubilair een tweede leven te geven. Meubilair dat geschikt is wordt gereinigd, opnieuw gestoffeerd en gerepareerd waar nodig. Als niet alle stoelen geschikt zijn, maar sommige onderdelen wél dan worden de goede onderdelen samengevoegd, waardoor er wel geschikte stoelen worden gecreëerd.

Stoelen die niet meer geschikt zijn voor de Nederlandse markt worden geëxporteerd naar het buitenland. Kantoormeubilair dat niet meer in aanmerking komt voor hergebruik wordt door ons gedemonteerd en in afvalstromen gescheiden.

 

Laatste nieuws

NIEUW: EurodeskPLUS - exclusief platform

Meer

BMA Axia 2.0 serie ergonomische bureaustoel

Meer

Faciliteer uw medewerkers of kies zelf een thuiswerkplek

Meer

Luxe en comfortabel thuiswerken met de HÅG Tribute

Meer

Design en comfort voor thuis met de Haworth Fern

Meer

Meer nieuws

Producten in beeld

1A. Vergaderstoel Uno

Meer

De Vorm LJ 2 PET Felt Stack Chair

Meer

De Vorm LJ 1 PET Felt Armchair

Meer

Twitter

Onze Facebook pagina

Deel deze pagina

Eurodesk


 

Eurodesk Business Furniture

Proostwetering 105

3543 AC Utrecht

Tel. 030 23 333 23

info@eurodesk.nl

Btwnr. 81 11 10 904 B01

Kvknr. 30184257

Nieuwsbrief


 

Privacyverklaring

 

Social media


 

FacebookTwitterInstagram

Bericht



Locatie


 

Locatie

Nieuws


 

  • NIEUW: EurodeskPLUS - exclusief platform

  • BMA Axia 2.0 serie ergonomische bureaustoel

  • Faciliteer uw medewerkers of kies zelf een thuiswerkplek

Shortcuts


 

Home

Verlichting Graypants white

Akoestische banken

Over ons

De meest luxe vergaderstoel

Wandbekleding Teak Bali

Service

Mobiel glasbord

Verlichting

Producten

Revolver Barkruk

Swopper AIR stoel

Contact

Dynamisch werken

Lancaster lamp

 

Fabricks

Hoogtebepaling werkblad

 

Copyright 2021 - Eurodesk
Inloggen | Sitehand - Flexibele website | Ziber - Mobiele website met CMS | Design by Pencilpoint | creatief in vorm & inhoud